N-VA Melle en CD&V opnieuw als sterk duo naar de verkiezingen

Op 12 september 2017
N-VA Melle mandatarissen

In Melle zullen N-VA en CD&V opnieuw in kartel naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 trekken. Zo werd er de afgelopen week beslist. Ze hopen om samen opnieuw de grootste partij te worden na 2018, om zo het goede beleid van de afgelopen jaren te kunnen verder zetten.

N-VA en CD&V werken reeds 11 jaar constructief samen en hebben momenteel zelfs een volstrekte meerderheid (13 zetels van de 21). De voorbije jaren werd er zwaar ingezet op sport (uitbreiding Kouterslag, sportaanbod, enz.), ontspanning (sport- en jeugdkampen, ruime ondersteuning buurt- en wijkfeesten), veiligheid (BIN-netwerken) en mobiliteit (aanpak Gontrode Heirweg, mobiliteitsplan, enz.). Het bestuur hoopt dan ook op dit elan te kunnen verder werken na 2018.

Eerste Schepen Frank De Vis (N-VA): ‘We zijn een sterke ploeg die goed op elkaar is ingespeeld. Met ons krijgt de burger zekerheid, stabiliteit en een verdere uitwerking van de projecten die we de afgelopen jaren gestart zijn’.

Huidig burgemeester Dirk De Maeseneer (CD&V): ‘De voorbije 11 jaar is Melle een steeds aangenamere leefgemeente geworden waar het veilig en goed wonen is. We luisteren naar de Mellenaar, zorgen voor gezonde financiën en werken aan de toekomst. Wij zullen dit ook in de volgende legislatuur verder zetten’.

Er is nog geen duidelijkheid over de lijstvorming.