Parlementsleden Anneleen Van Bossuyt en Andries Gryffroy lopen stage bij Brouwerij Huyghe

Op 28 november 2017, over deze onderwerpen: Leefmilieu, Toerisme, Energie en leefmilieu
Anneleen  Van Bossuyt en Andries Gryffroy

Europees Parlementslid Anneleen Van Bossuyt en Vlaams volksvertegenwoordiger Andries Gryffroy kregen in augustus een exclusieve blik achter de schermen van brouwerij Huyghe. Dit paste in het kader van een zomerstage die VOKA voor parlementsleden organiseert.

Andries Gryffroy: “Veel politici zijn bezig met dossiers die een directe impact hebben op onze ondernemingen. Het parlementaire werk is één iets, de impact daarvan bij de ondernemingen zelf, is nog iets anders. En het is belangrijk om dit aan den lijve te ondervinden. Daarom kozen Anneleen en ik voor een stage bij Brouwerij Huyghe. Iedereen in Melle kent die als een interessante onderneming, wereldberoemd om het bier met de roze olifant.”

Complex proces
Anneleen en Andries ondervonden dat bierbrouwen een boeiend en complex proces is: voorbereiden, wegen, mengen, roeren, kuisen, ‘draft’ wegschrapen van de membraamfilter en uiteraard ook tappen en blindproeven.

Groenste brouwerij
Anneleen Van Bossuyt: “Na een dag meedraaien in de brouwerij konden we beter inschatten wat de dagdagelijkse problemen zijn en konden we zelf ervaren hoe het gesteld is met Brouwerij Huyghe en wat hun uitdagingen zijn. Ook was het leuk te zien dat inzetten op energieefficiëntie echt wel loont: brouwerij Huyghe zet daar uit zichzelf heel erg op in, om zo de groenste brouwerij te worden.”

Hoe waardevol vond je dit artikel?