Van Lijsternest naar speelpark

Op 17 april 2018, over deze onderwerpen: Jeugd, Leefmilieu, Openbare werken, Sport
Lijsternest speelpark

De werken om van Het Lijsternest een speelpark te maken gaan dit jaar van start. N-VA-schepen Frank De Vis kijkt uit naar het resultaat: “Met 130 000 euro maken we van Het Lijsternest een ontspanningsplek voor jong en oud.”

Bij aanvang van deze legislatuur nam het gemeentebestuur de eerste stappen om in Het Lijsternest ontspanningsmogelijkheden toe te laten. We brachten allerhande administratieve formaliteiten in orde, organiseerden overlegmomenten met de buurtbewoners en kozen de aannemers. Nu gaan de werken effectief van start.

Schepen Frank De Vis legt uit wat we mogen verwachten:

• Spelen: duurzame en eenvoudige speeltoestellen zoals een wip, stapstammen, een balanceerbalk en een hangmat voor mindervaliden.
  • Ontspannen: een picknicktafel en lummel- en zitbanken. De open parkruimte aan de kant van de Palmstraat kan worden gebruikt voor buurtactiviteiten en evenementen georganiseerd door de bibliotheek.
  • Natuur: alle bestaande losstaande gebouwen en constructies verdwijnen. De bestaande parkbomen blijven en worden zelfs verder aangevuld met hagen, lijsterbes, een loofgang van hazelaar en open ruimte in het park (aan de kant van de Wautersdreef).
  • Bereikbaarheid: Het Lijsternest is nog steeds bereikbaar via de Wautersdreef en Palmstraat. Langs beide kanten worden twee overdekte fietsstallingen voorzien.

Hoe waardevol vond je dit artikel?